پیکربندی Ring PBX

ring pbx

Ring PBX نام IP PBX محصول شرکت سپنتا است. Ring PBX بر پایه نرم افزار متن باز Free Switch نوشته شده است. این نرم افزار دارای یک واسط کاربری (UI) ساده و کاربردی به زبان فارسی می‌باشد. در شکل زیر می‌توانید Dashboard این محیط را مشاهده کنید.
در این مطلب به چگونگی پیکربندی اولیه Ring PBX برای ساخت چند داخلی و رجیستر کردن آنها بر روی soft phone می‌پردازیم.

dashboard

ساخت اکانت کاربر

برای اینکه کاربر بتواند به محیط تحت وب Ring PBX وارد شود و کارهایی مانند تغییر رمز عبور، گوش دادن به مکالمات خود و … را انجام دهد نیاز است که برای آن یک اکانت تعریف شود. برای این کار باید به مسیر “مدیریت کاربران — کاربران” بروید و بر روی دکمه + کلیک کنید.
در پنجره باز شده که مشابه شکل زیر است اطلاعات کاربر جدید را وارد می‌کنیم.

extension

ساخت داخلی یا همان extension

برای ساخت شماره داخلی کاربر به مسیر “مسیریابی تماسها — داخلیها” می‌رویم و در تب داخلیها بر روی علامت + کلیک می‌کنیم. در پنجره باز شده که مشابه شکل زیر است شماره داخلی مورد نظرمان را وارد می‌کنیم. سپس در قسمت پروفایل اکانتی که در مرحله قبل آن را ایجاد کردیم انتخاب می‌کنیم.

extension

تنظیمات سمت soft phone

برای تست درستی تنظیمات از یک soft phone استفاده کرده ایم. soft phone مورد استفاده در اینجا 3CX است. که میتوانید آن را به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید.
برای register کردن داخلی ساخته شده بر روی Ring PBX بر روی این تلفن به قسمت تنظیمات رفته و بر روی قسمت Accounts کلیک کنید. در پنجره Accounts برای اضافه کردن یک اکانت جدید بر روی دکمه New کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود. در این پنجره اطلاعات مربوطه به داخلی ای که در مرحله قبلی ساختید و همچیین آدرس Ring PBX را مانند شکل زیر وارد کنید.

phone-setting

بررسی درستی تنظیمات

در صورتی که تنظیمات را به درستی انجام داده باشید soft phone مانند شکل زیر به حالت On Hook رفته و نام کاربر در گوشه بالایی آن نمایش داده می‌شود.

phone

در مطلب بعدی چگونگی ایجاد یک ترانک SIP بین Ring PBX و روتر CME را شرح می‌دهیم.

Intro

دوره‌ MTCNA

در این مجموعه ویدیوها دوره MTCNA شرکت میکروتیک به صورت کاملا کاربردی تدریس می‌شود.

دوره‌ MTCRE

در این مجموعه ویدیوها دوره MTCRE شرکت میکروتیک به صورت کاملا کاربردی تدریس می‌شود.

دوره‌ Hotspot و User Manager

توی این دوره با نحوه پیکربندی روتر میکروتیک به عنوان یک hotspot gateway آشنا میشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *